Uspešan nastup na tržištima nije moguć bez razumevanja kupaca, poznavanja njihovih potreba, navika, mišljenja i stavova, kao i ponašanja u kupovini. Takođe ni bez komuniciranja. Odnos sa potrošačima se jednostavno ne može zanemariti. Ekonomska kriza između 2009. i 2013. godine, kao i trenutni period, povezan sa pandemijom Covid-19, su snažno obeležili razvoj novih marketinških trendova, vidno uticali na kupovne navike potrošača i komunikaciju između preduzeća i potrošača. Pandemija Covid-19 je generalno u mnogim elementima promenila naše svakodnevne živote. Svi smo morali da se prilagodimo tzv. „novoj realnosti”, što svakako nije savnim jednostavno i poželjno u svim elementima našeg života. Moramo da se naučimo da živimo sa novim ograničenjima, i da tome primereno prilagodimo i svakodnevne aktivnosti.
Izazovi sa kojima se trenutno suočavamo su: kako se najbolje i najbrže odazvati na nove potrebe i kupovne navike potrošača, i prilagoditi se aktuelnim tržišnim promenama. Potrošači su zbog trenutnih okolnosti primorani da se digitalizuju praktično preko noći. Postaju sve više prilagodljivi, (sve)povezani i sve više digitalno pismeni. Internet i digitalni mediji već poslednje dve decenije menjaju naše navike. Digitalne medije i pametne uređaje su u novoj normalnosti počele intenzivno da koriste i starije generacije, koje su se pre izvesnog vremena mnogo više držale samo tradicionalnih medija. Karakteristike ličnosti i kupovne navike potrošača su se formirale pod uticajima različitih društvenih i istorijskih događaja i faktora. Starije generacije su obeležene potpuno drugačijim izborima nego mlađe. Dolaze nove generacije, koje već vladaju tehnologijom i internetom, i sasvim su upoznate sa virtuelnom realnošću, što se i odražava u njihovim kupovnim navikama. Zato su tačno prilagođavanje ponude potrebama različitih generacija potrošača i pravi način komuniciranja sa njima ključni.
„Nova realnost” je sa ograničenima promenila pravila igre, pospešila digitalizaciju, i pobrinula se za razvoj novih marketinških trendova i načina komuniciranja sa potrošačima. Održavanje komunikacije sa potrošačima je u digitalnom dobu i poplavi digitalnih medija od ključnog značaja za prepoznatljivost i svest preduzeća, odn. njegove robne marke na tržištu. Spremnost, prilagodljivost, brzi odziv, odgovarajući izbor medija, i odgovarajući način komuniciranja će biti ključni u „novoj realnosti”. Situacija je zahtevna, menja se iz dana u dan, i od stručnjaka za marketing zahteva veliku meru empatije i prilagodljivosti. Niko ne zna tačno koliko dugo ćemo biti zarobljeni u trenutnoj situaciji, i kakva će biti budućnost. Sva preduzeća, i svi mi kao pojedinci smo pred izazivom, kako ćemo se prilagoditi i uspešno transformisati. Preduzeća su suočena sa velikim izazivom: sa izazivom održavanja prisnog kontakta sa potrošačima.
Naša svakidašnjost je tako postala doba povezanosti i dostupnosti, koje od pojedinaca, preduzeća i njihovih robnih marki zahteva nove načine komuniciranja, davanja i primanja informacija, a pre svega razumevanje novih navika i ponašanja potrošača, koji diktiraju nove načine komuniciranja i dostupa do pojedinaca. Pravila marketinga i tržišnog komuniciranja su drugačija i menjaju se velikom brzinom. Činjenica je, da se većina preduzeća po celom svetu morala, odn. da se još uvek mora prilagoditi menjajućim navikama potrošača, i u ovim nesigurnim vremenima da održava svest o marki i zanimanje potrošača.