DOBA Znanja

Pratite naše novosti

Novi trendovi u turizmu

01. novembar 2017.
Kao delatnost, turizam se po obimu može upoređivati sa izvozom nafte, prerađivanjem prehrambenih proizvoda ili proizvodnjom automobila. Postaće jedan od ključnih faktora u međunarodnoj razmeni i predstavljati jednog od glavnih izvora dohodka u mnogim državama u razvoju.

Turizam predstavlja 10% svetskog BDP-a, 6% svetskog izvoza, i 1 od 11 svih svetskih radnih mesta, što je evidentno i u donjoj infografici.

Za uspeh je ključno pratiti trendove

Kreativno razmišljanje o novostima u području turističke ponude je ključno za uspeh pojedinačne turističke organizacije. Ključni trendovi u turizmu trenutno obuhvataju više segmenata, dok savremeni turista želi bogatu i prisnu ponudu. Glavni trendovi koje moramo pratiti ukoliko želimo biti uspešni su:

  • Emocionalni doživljaji, savremenom turisti više nisu dovoljna samo razgledavanja („videti“ i „upoznati“), već želi »doživeti« i »osetiti«.
  • Doživljavanje lokalnih posebnosti, kao što su priče, hrana, ljudi, običaji, navike… za turistu su na njegovom putovanju ključni. O tome zatim može detaljno prepričavati porodici i prijateljima.
  • Briga o telu, koja obuhvata ponudu usluga za dobro osećanje, kao što su rekreacija, aktivno korišćenje slobodnog vremena, zdrava ishrana, wellness, spa …
  • Gastronomija, koja obuhvata gastronomske ture, obilasci vinskih podruma, tematske kulinarske večere, kulinarske radionice…
  • Potrošačko doba, čiji smo svedoci, se odražava i na području turizma. Tako je i kupovina jedan od ključnih trendova, a za turistu je važna dobra ponuda prodavnica, kako luksuznih i ekskluzivnih, tako i manjih, u kojima se mogu kupiti tipični lokalni proizvodi i poljoprivredni proizvodi.
  • Beg od svakodnevnog života. Turisti odmor predstavlja beg od svakodnevnog života, on želi da doživi nešto novo, drugačije od rutine. Sve više turista se odlučuje na beg iz gužve u mirniju okolinu.

Socijalne mreže igraju sve veću ulogu u promociji

Internet i socijalne mreže postaju ključni komunikacijski kanali za promociju destinacije i svega što ona nudi. Internet stranica socialbrands100.com je 2013. godine analizirala u socijalnim medijima 100 najbolje stojećih robnih marki, i među njima je 15% turističkih marki, koje su se plasirale vrlo visoko, kao npr. Thomson Holidays, Thomas Cook UK , American Airlines (AA) i Lufthansa.

Novi program iz područja turizma od ove godine nudimo i na DOBA Fakultetu. Bachelor studijski program Poslovanje i menadžment u turizmu obuhvata najsavremenije predmete upravo iz područja trendova u turizmu, kao što su Razvoj i formiranje vrhunskih proizvoda i usluga u turizmu, Ekoturizam i lokalno okruženje, Strategije društvenih medija i marketing, Menadžment trendova u turizmu, Inovativni i inovacijski menadžment, itd.

Korišćeni izvori:

  • Banka turističkih prilika Slovenije – Socijalne mreže: najvažnije turističke marke. 2013. Dostupno na: http://www.btps.si/depositview.aspx?dpid=1831&lng=sl (dostup 8.4.2016.)
  • DOBA Fakultet – Poslovanje i upravljanje u turizmu. 2016. Dostupno na: https://www.fakulteta.doba.si/si/dodiplomski-programi/novo-poslovanje-in-upravljanje-v-turizmu/ (dostup 8.4.2016.)
  • Turistički savez Nova Gorica. 2016. Dostupno na: www.nova-gorica.si/mma_bin.php?id=2016030308151008 (dostup 30.3.2016.)
  • World Tourism Organization UNWTO–Infographics. 2016. Dostupno na: http://media.unwto.org/content/infographics (dostup 5.4.2016.)
  • World Tourism Organization UNWTO – Why tourism. 2016. Dostupno na: http://www2.unwto.org/content/why-tourism (dostup 5.4.2016.)

 

Informativni dani i savetovanja
Informativni dani i savetovanja
Podelite
Podelite
Online studije
Online studije
Želim dodatne informacije
Želim dodatne informacije