U životu se nalazimo u različitim ulogama, i mnogo puta se nalazimo u situacijama u kojima se od nas očekuje opušten, samopouzdan i uverljiv nastup: na sastanku, konferenciji, savetovanju, poslovnoj prezentaciji, odbrani diplomskog rada ... Zato je veoma važno, da učimo veštine komuniciranja i javnog nastupanja, i da tako dobijemo znanja i kompetencije, kako da pravilno komuniciramo i koristimo neverbalnu komunikaciju:
Mnogo pojedinaca se pre nastupa suočava sa strahom, koji ih ponekad parališe do te mere, da radije propuste važne životne prilike, samo da bi izbegli nastup. Sa kompetencijama retorike i nastupanja dobijamo znanja, kako upravljati tremom, strahom i kako se pravilno psihički pripremiti za bilo koju komunikaciju. Iz tih sposobnosti može proizaći konkurentna prednost, kako u poslu, tako i u privatnom životu. Tehnike suočavanja sa tremom prilikom nastupanja nam mogu u velikoj meri pomoći i pri regulisanju suočavanja sa svakodnevnim stresom.
Dobar govornik može ljude da uveri u određeno razmišljanje, koje posreduje, jer će prepoznati prevladajuće vrednosti i emocije prisutnih, koje može zatim da iskoristi za propagandu sopsvenih ideja. Kao pojedinci smo upravo tako veoma često u različitim okolnostima prisiljeni da se angažujemo u ulozi lobista, odnosno da u pregovorima zastupamo svoju organizaciju. I ko ne zna dobro da komunicira, neće znati poslovnim partnerima ili nadležnim organima da uspešno predstavi proizvode, usluge ili projekte svoje organizacije, da pridobije kupce ili investitore, kao i da dobije primeren položaj u sopstvenom radnom okruženju.
Poslovni svet zahteva uspostavljanje odnosa, i pri tome izuzetno važnu ulogu igra sposobnost odličnog javnog nastupa i predstavljanja ideja pojedinca, i zato se studenti DOBA Fakulteta tokom online studija već susreću sa brojnim predmetima na kojima kompetencije i znanja ove vrste dobijaju i razvijaju. Studenti tako usvajaju osnovne elemente dobrog i uspešnog javnog nastupanja i retorike, što se odražava u njihovim javnim, poslovnim i privatnim nastupima. Upoznaju osnovna načela, teorije i modele komuniciranja, osnovne tehnike komunikacije u okviru razvoja novih tehnologija, sa čime razvijaju sposobnosti interkulturnog komuniciranja. Nakon završenih studija umeju pri oglašavanju i prodaji da izuzetno upotrebljavaju različite komunikacijske tehnike, da vode efikasni prodajni razgovor i da uspešno javno nastupaju.
Ako je verovati grčkom filozofu Protagori, merilo svih stvari je upravo čovek. Sve zavisi od toga kako on sam doživljava, oseća i procenjuje ... Zato je verovao da možemo svaku stvar, upravo zbog njene relativnosti, potpuno jednako da branimo. Sposobnost dobrog retoričara je dakle braniti neki stav, i znati mu se suprotstaviti, bez obzira na to, da li se sam sa time slaže ili ne.