Doc. dr Marko Divjak i red. prof. dr Valentina Prevolnik Rupel, su pripremili članak Motivacija, strategije učenja i zadovoljstvo online studenata: poređenje više i manje uspešnih studenata.
Prilog analizira razlike između više i manje uspešnih studenata u njihovoj motivaciji za učenje, strategijama za učenje i zadovoljstvu sa online obrazovanjem. Empirijsko istraživanje je sprovedeno među online studentima DOBA Fakulteta; u uzorak je uključeno 365 studenata.
Anketni upitnik je sastavljen od pet segmenata: motivacionih lestvica, lestvica strategija učenja, zadovoljstva sa online izvođenjem studijskih programa, uspešnosti učenja i demografskih varijabli. Podaci su prikupljeni u junu i julu 2019. pomoću veb anketnog upitnika. Na osnovu tri stavke samo-izveštaja o uspešnosti učenja, učesnike smo razvrstali u grupe više i manje uspešnih studenata.
Rezultati su pokazali, da su više uspešni studenti postigli znatno više rezultate na svim motivacionim lestvicama. Takođe su postigli znatno više rezultate u korišćenju pojedinih strategija učenja, npr. pri elaboraciji, metakogniciji, kao i pri upravljanju vremenom i prostorom za učenje. Sa druge strane se pokazalo, da se više i manje uspešni studenti međusobno ne razlikuju u zadovoljstvu sa online izvođenjem studijskih programa. Na kraju, autori diskutuju o ograničenjima istraživanja, kao i o implikacijama ključnih nalaza istraživanja u buduća poboljšanja planiranja i izvođenja online obrazovanja.
Članak je na engleskom jeziku, i možete ga u celosti pročitati ovde.